Слава Ісусу Христу! "Усі ангели разом не мають такої влади, яку має священик, бо не можуть відпустити ні одного гріха. А вже найбільша священича гідність у тому, що на слова священика в Службі Божій Христос сходить на землю", - Св. Григорій Богослов

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Листопад 2017     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 67
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Якщо чоловік говорить, ніби він християнин, але не спілкується в молитві зі своїми братами, то який же він віруючий? За справедливим словом найбільшого знавця церковних законів, патріарха Антіохійського Феодора Вальсамона, "з цього відкривається одне з двох - або він є той, що не докладає ніякого піклування про виконання божественних повелінь про молитву до Бога і піснеспіву, або він не є вірний. Бо, чому ж він протягом двадцяти днів не захотів бути в церкві з християнами і мати спілкування з вірним народом Божим? "

Невипадково ті християни, яких ми вважаємо зразковими, - християни апостольської Церкви в Єрусалимі "були разом і мали все спільне ... і кожен день одностайно перебували в храмі, і, ломлячи хліб по домах, приймали їжу в веселості і простоті серця, хвалячи Бога і перебуваючи в любові у всього народу "(Дії 2, 44 47). Саме з цієї однодумності і виникала їх внутрішня сила. Вони перебували в животворній силі Святого Духа, яка виливалася на них у відповідь на їхню любов.

Невипадково тому Новий Завіт прямо забороняє нехтувати церковними зборами: "Не кидаймо збору свого, як є звичай у деяких; але будемо перестерігати один одного, і тим більше, на скільки білижче ви бачите наближення дня оного" (Євр. 10, 25).

Все те краще, завдяки чому Русь називають святою, завдяки чому існують і інші християнські народи, дає нам богослужіння, у церкві ми позбавляємося від гніту нашої суєти і виривається з тенет криз і воєн в Божий спокій. І це єдино правильне рішення.Адже не лайки і революції, не злоба і ненависть, а церковна молитва і чесноти можуть змінити світ. "Як основи зруйновано, що зробить праведник? Господь у святому храмі Своєму" (Пс. 10, 3 4), і до Нього він тікає, щоб знайти захист. Це не боягузтво, а мудрість і мужність. Тільки дурний буде намагатися сам впоратися з натиском всесвітнього зла, будь-то терор або стихійне лихо, революція чи війни. Тільки Всемогутній Бог захистить Своє творіння. Невипадково храм завжди вважався притулком.

Воістину храм - це небесне посольство на Землі, де ми, мандрівники, які шукають небесного Граду, отримуємо підтримку. "Як дорогоцінна милість Твоя, Боже! Сини людські в тіні крил Твоїх спокійні: насичуються з ситости дому Твого, і з потоку солодощів Твоїх Ти напуваєш їх, бо в Тебе джерело життя, в Твоїм світлі побачимо світло "(Пс. 35, 8 10). Думаю зрозуміло, що любов до Бога вимагає якомога частіше вдаватися до будинку Господа. Але цього ж вимагає і друга заповідь - любов до ближнього. Адже де можна звернутися до самого прекрасного в людині - до душі - в магазині, кіно, поліклініці? Звичайно, ні. Тільки в будинку нашого спільного Отця ми можемо зустрітися з братами. І наша спільна молитва буде швидше почута Богом, ніж молитви гордого одинака. Адже Сам Господь Ісус Христос сказав: "якщо двоє з вас на землі проситимуть про всяку річ, то, чого б не попросили, буде їм від Отця Мого Небесного, бо, де двоє або троє зібрані в ім'я Моє, там Я серед них" (Мф. 18, 19 20).

Тут ми піднімаємося з суєти і можемо помолитися і про наші біди, і про весь Всесвіт. У храмі ми просимо Бога зцілити хвороби рідних, звільнити бранців, зберегти подорожніх, врятувати гинучих. У храмі ми спілкуємося і з тими, хто пішов з цього світу, але не покинув Христову Церкву. Померлі, являючись, благають помолитися про них в церквах. Вони кажуть, що кожне поминання для них - як день народження, а ми часто не дбаємо про це. Де ж тоді наша любов? Уявімо собі їх стан. Вони без тіла, причаститися не можуть, зовнішніх добрих справ (наприклад милостині) теж не можуть робити. Чекають вони від своїх рідних і друзів підтримки, а отримують лише відмовки. Це все одно, що сказати голодній матері: "Вибач. Не дам я тобі поїсти. Спати дуже хочеться". Але ж для померлих церковна молитва - це справжня їжа (а не горілка, налита на кладовищі, непотрібна нікому, крім бісів і алкоголіків). Але і святі угодники, гідні нашого прославлення, чекають нас в храмі. Святі образи дають їх побачити, їх слова проголошуються на службі, та й самі вони часто відвідують будинок Божий, особливо в свої свята. Вони разом з нами моляться Богу, і їх могутні славослів'я як орлині крила підносять церковну молитву прямо до Божественного престолу. І не тільки люди, але й безтілесні ангели беруть участь у нашій молитві. Їх пісні співають люди (наприклад, "Трисвяте"), а вони підспівують нашим гімнам ("Достойно є"). За церковним переданням, в кожному освяченому храмі над престолом завжди стоїть Ангел, возносящий молитву Церкви до Бога, а також біля входу в храм стоїть блаженний дух, що стежить за думками входячих і виходячих з церкви. Ця присутність відчувається цілком. Недарма багатьом нерозкаяним грішникам стає погано в храмі - це сила Божа відторгає їх гріховну волю, і ангели карають їх за беззаконня. Їм треба не ігнорувати церкву, а покаятися і отримати прохання в таїнстві Сповіді і не забути подякувати Творцю.

Але багато хто говорить: - Добре! Треба ходити до церкви, але навіщо кожну неділю? Навіщо такий фанатизм?

Відповідаючи коротко, можна сказати, що раз Творець так говорить, то виконання має беззаперечно відповідати повинуванню. Повелитель всіх часів дав нам всю добу нашого життя. Невже Він не може вимагати, щоб ми з 168 годин тижня відокремили Йому чотири? І при цьому час, витрачений в храмі, йде нам же на користь. Якщо лікар прописує нам процедури, то хіба не намагаємося ми точно виконати його рекомендації, бажаючи зцілитися від хвороб тіла? Чому ж ми ігноруємо слова Великого Лікаря душ і тіл? Чи є виконання Верховної Волі фанатизмом? Відповідно до словника "фанатизм - (від лат. Fanaticus - несамовитий) це доведена до крайнього ступеня прихильність до будь-яких вірувань або поглядів, нетерпимість до будь-яких інших поглядів (напр., релігійний фанатизм)". Тут виникає питання, що таке "крайня ступінь". Якщо розуміти під цим початковий термін "несамовитість", то навряд чи більшість тих, хто щотижня відвідує храм, накидаються на всіх в несамовитому захваті або люті. Але часто для людей крайнім ступенем є звичайна порядність. Якщо не красти і не вбивати, - фанатизм, то ми, звичайно, фанатики. Якщо визнавати, що шлях до Єдиного Бога тільки один, - фанатизм, то ми фанатики. Але при такому розумінні фанатизму тільки "фанатикам" дістанеться Царство Небесне. Всіх же "помірних" та "розсудливих" чекає вічна темрява. Як сказав Бог: "знаю твої справи: ти не холодний, ні гарячий: о, якби ти був холодний або гарячий! Але так, як ти теплий, то виплюну тебе з уст Моїх" (Апок. 3, 15 16).

Тут треба подумати над тими словами, які наведені на початку наших роздумів:
- Неділя - це єдиний вихідний день, треба виспатися, побути з сім'єю, зробити домашні роботи, а тут треба встати, йти до церкви.

Але ж ніхто не змушує людину йти саме на ранню службу. В містах майже завжди служать ранню та вечірню Літургію, а в селі ніхто і в неділю не спить довго. Що стосується мегаполісу, то ніхто не заважає прийти в суботу з вечірньої служби, поговорити з родиною, почитати цікаву книгу і після вечірніх молитов лягти спати близько 11-12 годин ночі, а вранці встати о пів на дев'яту і піти на Літургію. Дев'ять годин сну можуть майже кожному відновити сили, а якщо цього і не станеться, то ми можемо "добрати" відсутню денним сном. Всі наші проблеми пов'язані не з церквою, а з тим, що ритм нашого життя не відповідає Божій волі і тому вимотує нас. А спілкування з Богом - Джерелом всіх сил Всесвіту, - звичайно, тільки й може дати людині і духовні, і фізичні сили. Давно помічено, що якщо до суботи внутрішньо виробитися, то недільна служба наповнює внутрішньою силою. І сила ця - в тому числі і тілесна. Невипадково подвижники, які жили в нелюдських умовах в пустелі, доживали до 120-130 років, а ми ледве дотягуємо до 70-80. Бог зміцнює тих, хто сподівається на Нього і служить Йому. До революції був проведений аналіз, який показав, що найбільша тривалість життя була не у дворян або купців, а у священиків, хоча вони жили в набагато гірших умовах. Це зриме підтвердження користі від щотижневого ходіння до Храму Господнього. Що ж стосується спілкування з сім'єю, то хто заважає нам піти в храм повним складом? Якщо діти маленькі, то дружина може прийти до церкви пізніше, а після закінчення Літургії можна всім разом погуляти, піти в кафе, поговорити. Хіба це зрівняється з тим "спілкуванням", коли вся сім'я дружно тоне в чорному ящику? Часто ті, хто не ходить в храм через сім'ї, не обмінюється з близькими і десятком слів за день. Що стосується домашніх робіт, то слово Боже не дозволяє виконувати тих справ, які не є суттєво важливими. Не можна влаштовувати генеральне прибирання або пральний день, заготовки консервів на рік. Час спокою триває з вечора суботи до вечора неділі. Всі важкі роботи треба переносити на недільний вечір. Єдиний вид важких робіт, які ми можемо і повинні робити в неділю і свята, - це справи милосердя. Влаштувати генеральне прибирання у хворого або старого, допомогти в храмі, заготовити продукти сироті та багатодітній родині - це справжнє і угодне Творцю правило дотримання свята.

З питанням про домашні роботи у свята нерозривно пов'язана проблема літнього відвідування храмів. Дуже багато говорять: - Ми не зможемо витримати зиму без тих заготовок, які ми вирощуємо на наших ділянках. Як же ми можемо ходити в храм?

Думаю, відповідь очевидна. Ніхто не заважає сходити в сільський храм на службу, а роботу по городу зробити або в суботу, або в другій половині неділі. Так і здоров'я наше збережеться, і воля Божа буде дотримана. Навіть якщо ніде поблизу немає храму, ми повинні присвячувати суботній вечір і недільний ранок молитві і Писанню. Ті ж, хто не бажає виконувати волю Бога, отримують Його покарання. Очікуваний урожай пожирає сарана, гусениці, хвороби. Коли потрібен дощ - настає посуха, коли потрібна суша - починається повінь. Так Бог показує всім, Хто в світі Господар. Часто Бог карає і самих погордющих Його волі. Знайомі лікарі розповідали автору про феномен "недільної смерті", коли людина всі вихідні оре, не піднімаючи очей до неба, і там же, на грядці, і вмирає від інсульту або інфаркту, обличчям до землі. Навпаки, тим, хто виконує заповідь Божу. Він дає небувалі врожаї. Наприклад, в Оптинській Пустині врожаї перевищували урожай сусідів в чотири рази, хоча використовувалася однакова техніка землекористування.

Деякі кажуть:
- Я не можу піти в храм, бо холодно або жарко, дощ або сніг. Я краще вдома помолюся.

Але, о диво! Та ж людина готова їхати на стадіон і під відкритим небом під дощем вболівати за свою команду, до упаду копатися на городі, всю ніч танцювати на дискотеці, і лише до Божого дому дійти сил у нього немає! Погода - завжди лише виправдання свого небажання. Невже можна вважати, що Бог почує молитву людини, яка не бажає і чимось малим пожертвувати заради Нього? 

Сторінка 2 із 4 1 2 3 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині