"Людська є річ грішити, християнська - з гріхів повстати, а диявольська - в гріхах перебувати", - Св. Августин

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Листопад 2017     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 23
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Огляд загальної монашої організації УГКЦ

 

Чин Святого Василія Великого.

 

Чин заснований 1617 році митрополитом Рутським і він є найстаршим і має найбільший вплив на релігійне життя УГКЦ в продовж 400 років. ЧСВВ відзначається своїми західними впливами і в ньому відбувається гостра боротьба між “східними” і “західними”. Попри все храм св. Андрія збирає багато більше вірних ніж катедра св. Юра. Крехівський монастир є найбільшим осередком монаших покликань не тільки УГКЦ але і в Католицькій Церкві. 1999 року на прощу до Крехова прибуло 24 тис. вірних і поряд з Уневом це є найбільший паломницький осередок УГКЦ подібно як Почаївський і Києвопечерський монастирі в УПЦ МП. Зараз оо. Василіян нараховується 260 членів з них 80 отців, 100 студентів з тимчасовими обітами на студіях за кордоном, 50 братів, 30 новиків. На Україні 2 провінції нараховують 14 монастирів і 3 великих на Закарпатті, на Сході відкрито 9 місійних станиць в яких працює 20 монахів. Загалом Василіянський Чин св. Йосафата в світі має 8 провінцій, 67 монастирів. Загалом в заокеанських провінціях Канада, Бразилія, ЗША, Аргентина налічує 250 членів і 31 монастир. В Польщі 3 монастирі, 13 членів; Румунія 40 членів і жодного монастиря; Словадчина – 20; Югославія – 5. Також широка видавнича діяльність: друкарня в Жовкві, видано понад 100 книг. Діаспора дала суттєву допомогу в грошах і кадрах для виховання нового покоління монахів в Україні, проте чисельність не йде “Василіянам” на користь, бо не цінують покликань і не дають належної формації для братів тут на Україні. Проте для більшості галичан і східних українців існують лише одні монахи – “василіяни”.

 

Чин Найсвятішого Ізбавителя.

 

Історія ЧНІ в Канаді офіційно починається з 1906 року під керівництвом о. Деляре , а на Україні з вересня 1913 на чолі з о. Схрейверсом. Нещодавно чин відсвяткував своє 85-ти ліття. На сьогодні чин має великі потенційні перспективи які поки що слабо з актуалізовані. В періоді 1990-96 років протоігуменом був о. І. Возняк. Отці будували парафіяльні церкви і не дбали про  відбудову своїх монастирів. Після обрання 1996 році протоігуменом о. Волошина чин вступив в нову фазу посиленого розвитку. За старанням о. Федюка і матеріальної допомоги Заходу відновлено 1997 році працю семінарії ім. М.Чарнецького також покращено матеріальні умови перебування новиків у Кохавинському монастирі. Зараз чин нараховує 110 членів, 49 єромонахів, 43 студенти, 5 братів і 13 новиків. Поки що у зв’язку з відбудовою монастирів отці майже не їздять на місії, але для цього готують молоде покоління. До 1939 року отці місіями зорали парохії Галичини і де були місії села втримались при Греко-Католицькій Церкві. Тепер нам ще далеко до результату 1939 року місіонерської діяльності. В Канаді зараз є 25 членів провінції і ця провінція поступово вимирає через брак покликань і їм потрібно негайна кадрова допомога з України.

 

Монахи Студитського уставу.

 

Засновані 1899 року єпископом Станіславівським Андреєм Шептицьким. Нещодавно святкували свій столітній ювілей. Оскільки історику не доступне внутрішньо-контеплятивний зв’язок з Богом то хотів би відзначити чудовий спів богослужінь на київський напів. Також під опікою студитів знаходиться найпопулярніше видання “Свічадо” (126 книжок). В Уневі вони утримують сиротинець чисельністю 30 чоловік. Зараз студити нараховують 90 членів, 24 схимонахи, 20 єромонахів, 25 рясофори. Діють дві лаври Унівська і Іванівська, 8 монастирів, один в Білорусії. В Колодієвці під проводом ігумена Планчака зібрано 30 подвижників.

 

Спільнота Салезіян.

 

Прибули на Україну в 1991 році. Харизма – праця з молодими людьми. Опікуються парохією Св. Покрови чисельністю 20 тис. вірних і що неділі проводять зустрічі з молоддю, яку відвідує 160 членів. Священиків на сьогодні – 3, студентів філософії – 6, теології – 5, новиків – 5. Усього 19 членів.

 

Воїни Ісуса (Miles Esus)/

 

Зараз нараховується 14 членів. З них 8 у Львові і 6 в с. Ботниках. Харизма – концертно-релігійна діяльність.

 

Сестри ЧСВВ.

 

1617 року Митрополит Рутський засновує жіночий монастир василіянок. Сьогодні чин нараховує 644 сестер, які живуть на Україні майже 400 років в Угорщині, в Чехії, Словаччині, Польщі з 1958 р., Італії з 1950 р., в Канаді і ЗША 1981 р., Бразилії 1972 р., в Аргентині. Також Чин Василіянок має три контеплятивні монастирі в Україні, Римі і ЗША(Нью-Йорк). Сестри працюють в добродійних інституціях, лікарнях і парохіях провадять катихизацію бо на харетативно-виховній діяльності наголошують Правило Св. В .Великого. На Україні зараз Провінція нараховує 155 сестер з них 123 з вічними обітами, а 32 з тимчасовими обітами. Найбільшою проблемою є розкол сестри Любові Ільницької ЧСВВ, бо разом з нею відкололись 80 сестер, які на даний час розпущенні по хатах владою Церкви. Всього навчається 35 сестер: 3 сестри в ЛБА; 6 сестер в Люблінському Університеті.

 

Згромадження Сестер Служебниць Непорочної Діви Марії.

 

Згромадження засноване в 1892р. священиком вдівцем Кирилом Селецьким і о. Єремією Ломницьким ЧСВВ. Безперечно це найбільш чисельне Згромадження в УГКЦ. Всього нараховується більше 1000 сестер, а на Україні 167 сестер, 90 з вічними обітами, 47 з тимчасовим обітами, які проживають в 48-ох монастирях. Сестри також проживають у багатьох країнах діаспорі, найбільша Провінція сестер в Бразилії (250). На Україні сестри провадять катихитичний центр при храмі Святого Юра, працюють над виданням катихитичних підручників. Безумовно це найбільш перспективне Згромадження в плані пасторальної праці з людьми, дітьми і молоддю, бо мають для цього належні кошти і підготовлених сестер. Зараз сестри збирають свідчення на біатифікаційний процес, який розпочався в 1983 році, сестри Йосафати Михайлини Гордишевської. Сестри організовують літні курси для виховання світських катихитів. Беруть участь у літніх катихизаціях в місцевостях де вона протягом року не проводиться. Організовують літні табори для дітей, поїздки молоді. Проте багато сестер немають ще належного досвіду і бояться працювати з людьми. Крім того ні ієрархи, ні парохи не запрошують сестер на регулярну літню катихизацію.

 

Згромадження Сестер Святого Йосифа.

 

Засновані в 1898 році в селі Цеблів сільським парохом о. Кирилом Селецьким. Сучасний кількісний стан такий: 114 сестер разом, 64 на Україні з них 40 з вічними обітами, а 17 з тимчасовими. Згромадження відчуває брак духовного проводу бо нема священників, які б хотіли провадити реколекції для сестер. В діаспорі Польща 16 сестер, 4 доми, Канада 14 сестер і 2 доми, Бразилія 20 сестер і 4 доми. Згромадження відчуває брак коштів для відбудови новіціяту в Жовкві ( 20 новичків).Також сестри мусять дещо змінити свою харизму: тяжка праця і провадження сиротинців тепер неможливо і тому сестри вчаться на катихитичних курсах .

 

Свято-Покровський монастир монахинь Студійського Уставу.

 

Засновані митр. Андреєм Шептицьким у 1899 році поряд з чоловічою віткою. В 1924 році повстав перший монастир. Харизма сестер Студиток є відмовляння всього Правила, мовчанка і закритий спосіб життя. Зараз нараховується 63 сестри, 41 схимонахинь. 15 сестер навчається в Вищих Учбових Закладах України. Також сестри створюють матеріальну базу для існування сиротинця.

 

Сестри Милосердя Святого Вінкентія.

 

Згромадження засноване митр. Андреєм Шептицьким 1926 р.. Харизма Згромадження це догляд і виховання важко хворих. Багато сестер працює в Народній лічниці ім. митр. А. Шептицького, допомагаючи духовенству і монашеству в проблемах зі здоров’ям самі, або через державних лікарів. Зараз в Згромадженні є 65 сестер, 31 з вічними обітами, а 24 з дочасними. Цікаво у 1990 –му році з підпілля вийшло 34 сестри з вічними обітами. Отже Згромадження пережило відхід деяких сестер у зв’язку з новим станом Церкви після підпілля. Духовну опіку здійснюють оо. Редемптористи.

Сторінка 1 із 2 1 2

 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині