"Багатство не гріх, але дуже велика спокуса, якій небагато людей вміє опертися".  Блаженніший Любомир (Гузар)

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 23
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Розпорядок Богослужінь на (13.11.2017 - 19.11.2017)

попередній наступний
2017
13 листопада
понеділок
(31 жовтня за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за померлих. Парастас.
18:00 Свята Літургія.

апп. Стахія, Амплія і тих, що з ними В апостольському посланні до римлян св. Павло згадує багатьох християн, своїх духовних дітей і помічників у апостольській праці, яким передає своє сердечне вітання. Серед них він називає поіменно Ампліята, Урбана, Стахія та Наркиса (Рм. 16, 8-9, 11). Сердечні вітання св. Павла є свідченням, що ці особи відзначалися справжньою святістю і були гідними похвали святого апостола. Всі вони належали до 70 Христових учнів. Ампліят, Урбан і Стахій були єпископами.


2017
14 листопада
вівторок
(1 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за померлих. Парастас.
18:00 Свята Літургія.

свв. чудотворців і безсеребреників Косми й Дам'яна Святі Косма і Дам'ян були рідними братами. Були вони арабського походження і лікарями за професією. Свої послуги надавали людям без жодної винагороди,тому їх назвали безсрібниками. Вони лікували людей часто одним тільки покладанням рук. Косма і Дам'ян водночас були християнськими апостолами, які ревно поширювали між поганами Христову віру. За це під час Діоклетіанового переслідування християн поганський намісник наказав їх замучити. Відбулося це 303 року. Церква вшановує їх словами: "Наводнені водами духовними, як повноводні ріки, все створіння напоюєте Божими знаками і преславними дарами оздоровлень, висушуючи душерозтлінні пристрасті, зціляючи недуги і проганяючи духів, богоносні Безсрібники, заступники душ наших. Хто не здивується? Хто не прославить? Хто з вірою не оспіває чудеса мудрих і преславних Безсрібників? Бо і по святій їхній смерті подають вони усім, що з вірою приходять, щедрі ізцілення, а їх святі мощі виділяють благодатне оздоровлення".


2017
15 листопада
середа
(2 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за померлих. Парастас.
18:00 Свята Літургія.

мчч. Ахиндина, Пигасія, Афтонія, Єлпидифора й Анемподиста Перський король Сапор жорстоко переслідував християн. Він ув'язнив відважних юнаків Ахиндіна, Пигасія і Анемподиста й наказав їх мучити. Їхнє мужнє свідчення Христової віри навернуло мучителя Афтонія, який за Божою ласкою увірував у Христа й почав уголос прославляти Його, а також чотирьох вояків. Усі новонавернені християни загинули мученицькою смертю від меча. Обурений жорстокістю царя, вельможа Єлпідифор докоряв правителеві за кров невинних християн. Тоді король звелів і його вбити мечем, а разом з ним інших вельмож і триста вояків, які тоді навернулися до Христової віри. Всіх мучеників було 341. Діялося це 330 року.


2017
16 листопада
четвер
(3 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за померлих. Парастас.
18:00 Свята Літургія.

мчч. Акепсими, єп., Йосифа, пресвітера, і Аїтала, диякона Св. Акепсим був єпископом у першій половині IV ст. , у час правління перського короля Сапора, жорстокого гонителя християн. Короля дуже розлютило те, що незважаючи на переслідування і тортури кількість християн постійно зростає. Він, наслідуючи правило "Удариш пастиря і стадо розбіжиться", - наказав мучити духовних пастирів - єпископів, священиків і дияконів. Але вірні, хоч були позбавлені своїх провідників, все ж залишилися непохитними у святій вірі й не зреклися Христа. Серед душпастирів, які в той час були ув'язнені, жорстоко мучені й вбиті за Христову віру, були 80-літній єпископ Акепсим, 70-літній священик Йосиф і диякон Айтал.


2017
17 листопада
п'ятниця
(4 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за здоров'я. Соборова. Молебень до Христа Чоловіколюбця.
18:00 Свята Літургія.

Прп. Йоаникія Великого Святий Йоанікій Великий народився 754 року в Малій Азії. Коли хлопцеві виповнилося 19 років, він пішов до війська, де прославився своєю відважністю. У той час він став на бік іконоборців, але після розмови із побожним ченцем відійшов від них і став ревним оборонцем правдивої віри та святих ікон. У 40 років покинув військо і вступив до монастиря на горі Олімп у Бітинії. Йоанікій жив у декількох монастирях, а згодом усамітнився й провів у молитві й пості двадцять років. У той час Бог обдарував Свого вірного слугу даром чудотворення і пророцтва. Тоді Йоанікій постригся у ченці. Під кінець свого життя він поселився у пустелі, де 846 року помер, маючи 92 роки. За велику побожність і численні чуда, якими Бог прославив Йоанікія, одного з найславніших ченців християнського Сходу, Церква надала йому почесне звання Великий. 


2017
18 листопада
субота
(5 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Свята Літургія за померлих. Парастас.
18:00 Вечірня. Молебень.

мчч. Галактіона і Єпістими У III ст. у сирійському місті Емесі жив побожний християнин Галактіон. Коли хлопцеві виповнилося 24 роки, він заручився з поганською дівчиною Єпістимією, яка під впливом нареченого невдовзі прийняла святе Хрещення. Молоді люди вирішили не одружуватися, а посвятити себе Богові та вступити до монастирів поблизу гори Синай. Незабаром Галактіон та Єпістимія прославилися надзвичайно побожним чернечим життям. Коли розгорілося переслідування християн, вояки напали на чоловічий монастир і ченців, які завчасно не втекли, повбивали, а Галактіона ув'язнили і привели на суд до поганського старости. Єпістимія, довідавшись про це, поспішила до Галактіона і безбоязно стала поруч із ним перед суддею. Староста наказав їх жорстоко мучити, а потім зарубати мечем. Сталося це 250 року.


2017
19 листопада
неділя
(6 листопада за старим стилем)
Богослужіння:
8:00 Утреня.
9:00 Божественна Літургія.
11:00 Божественна Літургія.
17:00 Божественна Літургія. Молебень. Молитва спільноти "Матері в молитві".

Павла, архиєп. Царгородського, ісп. Святий Павло жив у IV ст. і походив з міста Солуня, що у грецькій частині Македонії. Довший час був писарем царгородського патріарха Олександра, а потім дияконом. Після смерті святого Олександра диякон Павло був висвячений на єпископа і став його наступником на патріаршому престолі. За намовою єретиків-аріян імператор Констанцій усунув Павла з патріаршого престолу і засудив на вигнання, а його місце посів аріянський єпископ Євсевій з Нікомидії. Патріарх Павло прибув до Рима, де зустрівся зі св. Атанасієм Олександрійським, який також перебував у вигнанні через аріян. Коли Папа Юрій довідався про Павла й Атанасія, то скликав 341 року Синод, який виправдав обох патріархів і наказав повернути їм патріарші престоли. Після смерті Євсевія Павло посів патріарший престол, але аріяни ще двічі проганяли патріарха на заслання. Під час останнього вигнання він був у Месопотамії, Сирії, а також у Вірменії, де аріяни шість діб морили його голодом, а потім задушили. Ці трагічні події відбулися 351 року.






 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині