Б. «Блажен муж» За цим слідує читання псалтиря. Ми зупинимося на розгляді 1-ої катизми «Блажен муж», яка пояснює і дозволяє застосувати 103 псалом. Цей псалом дає зрозуміти правдиву суть того, про що дбає Бог: «Бо Господь дбає про путь праведних, а путь безбожних загине». Можна ствердити, що без Господа все загине, бо Він є той, хто дає життя і той, хто спасає. В нашій Церкві звертається особлива увага на виконання цього псалма, це робиться для того, щоб молільник добре зрозумів зміст цих слів. Як говорив святий Василій Великий: «те, що з люб’язністю і приємністю нашаровується нам, те і проникає в наше єство і вносить істини здорового вчення Церкви». Пізніше учасники відправи висловлюють свої відчуття Господеві, насамперед через псалми 140, 141, 129. Тут хочеться зацитувати слова Папи Івана ХХІІІ: «Молитва є тоді дійсно цінна, коли її запалює любов Святого Духа. З землі підноситься запах і небо розпливається перед Богом. А що ніяка річ, хоч і яка знаменита була б вона сама в собі, не може видати якогось запаху, поки не торкнеться її вогонь, так і кадило молитви – не буде воно приємне, якщо не спалить його полум’я любові». В. «Господи візвав я до Тебе» Символічні слова «Господи воззвах к тебі», – прообразують плач Адама і всього людства, бо вони позбавлені райського життя. Людина була створена (103 псалом), упала, і тепер взиває до Бога, бо потребує Його (140 псалом). Вона приносить Богові молитву, яка підноситься мов кадило, на зразок жертвоприношення у старозавітному храмі. Г. «Світло тихе» «Світло тихе святої слави, безсмертного Отця небесного, святого, блаженного, Ісусе Христе! Доживши до заходу сонця, бачивши світло вечірнє, славимо Отця, і Сина, і Святого Духа - Бога. Достойно є повсякчас прославляти тебе голосами побожними, Сину Божий, що життя даєш усьому світу; тому світ увесь славить тебе.» Цей гімн відбувається двома способами: на звичайній Вечірній є виголос ієрея: «Премудрість прості». На святочних Вечірнях цей гімн супроводжується входом: виголошення «Премудрість, прості», хрестообразне кадження, піднесення Євангелії, (якщо це вхід з Євангелієм), входом до престолу. Цей гімн нагадує молільникам про життя і місію Христа – воплоченя, буття його серед нас, схід Спасителя в ад. Цей вхід до престолу є символом, що Христос увійшов з плоттю, принісши Себе у жертву, туди звідки прийшов, возніс Себе і освятив нас. Бо коли ми співаємо на полієлейні празники (цей гімн) то це означає, що він возносить душі святих і має їх з Собою, поки не воскресить їх. Щодо виконання гімну «Світло тихе» його мало б виразно читати самим предстоятелем, на празничному співатися, що підкреслює важливість цього моменту. Д. «Нині відпускаєш» «Нині відпускаєш слугу твого, Владико, за твоїм словом у мирі. Бо побачили очі мої спасіння твоє; Що приготував ти перед усіма народами Світло на просвіту поганам, і славу люду твого, Ізраїля». Наступним важливим твором є молитва Симона Богоприємця «Нині відпускаєш». Тому що її також має читати сам священнослужитель. Цей прекрасній твір є дуже ранній, бо стоїть серед таких визначних творів як :«Пісні Захарії»(Лк 1: 68 - 79) та «пісні Богородиці»(Лк 1: 46 - 54). Він є гимном звеличування Господа. Його ще звуть «Лебединою піснею Симона Богоприємця» – завдяки якій пробуджується в молільників надія на вислухання молитов Господом. Відхід до сну, можна зрозуміти, як відхід від життя до смерті; але з радістю. Бо Симеон просив відлучення душі від тіла, ми ж можемо просити про відпущення гріхів від душі. Ця пісня є визначною ще тому, що її празник (Стрітення) є зустріччю двох Завітів, де Симеон Богоприємець є представником цілого Старого Завіту перед Христом – Спасителем людства.
|
Календар |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Оголошення |
Статистика |
Відвідувачів за сьогодні: 80
|