Слава Ісусу Христу! "Священик має бути таким святим, щоб міг служити іншим за взір святості, бо для того поставив Бог священиків на землі, щоб жили на ній як ангели, і були світлом та взірцем для інших людей", - Св. Іван Золотоустий

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Січень 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 10
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Проповідь на свято Введення в храм Пресвятої Богородиці

 

Свято Введення Пресвятої Богородиці до храму є одним із дванадесятих свят, які протягом літургійного року святкує наша Церква. В цей день згадується подія, яка не є описана в Св. Євангелії, але про неї ми довідуємось із Св. Передання. За припущенням церковних істориків тільки після півтора десятка років заснування Христової Церкви була написана перша книга Нового Завіту – Євангеліє від Матея. Чим же тоді керувались перші християни ? Власне саме Св. Передання було те, що закарбувалось у свідомості християн до появи Св. Євангелія. Щось подібне вже зустрічалось в практиці старозавітніх праведників, які до написання першої книги Мойсеєвого закону користали із Св. Передання, яке зберігало інформацію про все що творилось від Адама до Мойсея.

Святе Передання говорить, що саме в цей день, 4 грудня, за новим стилем, щасливі батьки Йоаким та Анна влаштували велике свято для своєї доньки, майбутньої Богородиці. В цей день трьохлітня Марія разом із своїми батьками ввійде в Єрусалимський Храм, де Вона залишиться на виховання . Для чого це все робилось? Напевно щоб Марія отримавши добре виховання в храмі, овіяна Божественною благодаттю могла стати достойним знаряддям для втілення від Неї Сина Божого. Вона приводиться в найголовнішу єврейську святиню, щоб приготуватись до майбутньої місії – стати Божим помешканням.



Про традицію святкування події Введення, як окремого церковного свята відомо є вже в IV столітті. На це безпосередньо вказує св. Григорій з Нісси. Є також спогади про побудову царицею Оленою соборної церкви на честь Введення у храм Пресвятої Богородиці. Від VIII ст. до нас дійшли проповіді на день Введення святителів Германа і Тарасія патріархів константинопольських.

Свято Введення Пресвятої Богородиці готує нас до Різдва Ісуса Христа. «Сьогодні проображується Боже благовоління і спасіння світу проповідується : у храмі Божому світло Діва з’являється і всім сповіщає Христа…»,- тропар свята Введення. Народження Ісуса стало можливим через те, що вибране знаряддя для цієї чудесної події Марія була введена в храм і там виховувалась. Щоби відчути вселенське значення цієї події послухаймо святителя Феофана Затворника, який про це свято говорить так : « У свято Введення до храму Пресвятої Богородиці починають співати: «Христос Рождається», готуючи вірних до достойної зустрічі празника Різдва Христового. Поринь в таїнство втілення Єдинородного Сина Божого, увійди до початків Його в предвічній раді Божій про буття світу і людини в ній».

Святі отці проповідуючи про цю подію вибирають вишукані слова для того щоб підкреслити важливість цієї події. «Як зоря, що з’являється на небосхилі так Богоотроковиця, випромінювала внутрішньою красою, що просіяла аж назовні, чим виділялась серед усіх, хто Її супроводжував. Коли зустрічали Марію, назустріч із храму вийшли священнослужителі і вітали натхнені Божими словами»,- так в один голос говорять великі проповідники учителі Церкви. Щоби відчути вселенське значення цієї події послухаймо святителя Феофана Затворника, який про це свято говорить так : « У свято Введення до храму Пресвятої Богородиці починають співати: «Христос Рождається», готуючи вірних до достойної зустрічі празника Різдва Христового. Поринь в таїнство втілення Єдинородного Сина Божого, увійди до початків Його в предвічній раді Божій про буття світу і людини в ній».

За свідченням історика Йосифа Флавія навколо цієї святині у три поверхи височіли житлові приміщення, в яких мешкали юні діви, вдовиці та нежонаті чоловіки, які день і ніч служили Богу в святому храмі.

Чистота і святість, світло і радість ось ці ознаки переповнюють наші душі тільки при думці про це свято. Престарілі і праведні Йоаким і Анна виконуючи свою обітницю Богу приводять свою трьохлітню доньку до сходів святині Єрусалимського храму. Хотілось би відмітити те, св. Богоотці Йоаким і Анна в великій радості віддавали свою єдину втіху - Марію Богові. Святі Анна та Йоаким, як говорить учитель церкви св. Тарасій патріарх Константинопольський, звернулись до священика Захарії з такими словами : « Прийми пророче, кадильницю нематеріального світла. Прийми праведний, вогнеподібну колісницю Всевишнього. Прийми зрілий виноград, який виростить вічно живуче гроно. Введи у внутрішні частину храму Господнього і принеси замість святині Ту, Яку Всевишній сотворив для свого перебування. Введи у святая святих Ту, Яка скоро буде носити у лоні Невидимого. Прослав Ту, Яка зробить всіх смертних блаженними. Возвелич Ту, Яка буде богописанною книгою великих справ Божих. Підніми Ту, Яка звільнить нас від клятви праматері Єви. Зустрінь Ту, Яка своїм народженням люблячи людину з’єднала нас з Богом. Обніми Ту, Яка визволить нас від обіймів змія. Проречи про Ту, Яка явилась виконанням пророків і очолила благовіствування Боже людям. Вона – пожива, яка не проминає, вино забави, голубиця чиста, небо одухотворене, світильник багатосвітний, невіста яку оспівують, мати Яку будуть вихваляти, святая скинія, словесна агниця, скарб всеславний ….». Такими були радісні славослів’я та звертання Йоакима та Анни до священика та пророка Захарії. Напевно ми коли дослідимо глибше цю подію в Божій економії щодо спасіння людського роду, то будемо теж розуміти чому один за другим отці церкви так помпезно описують та виділяють цю подію серед інших в історії спасіння.

Ось сходини цього храму на подив присутніх маленька Марія подолала без жодних зусиль. Первосвященик храму вводить вибрану Богоотроковицю Святая Святих, куди сам міг увійти один раз на рік. «Ангели, бачачи вхід Пречистої, здивувалися, як Діва ввійшла у святая святих», - так оспівує в своїх богослужіннях Свята Мати Церква цю подію.Спочатку Божа Матір увійшла у Святеє місце , де мали право входити священики і левіти. Там стояв золотий світильник і він був єдиним джерелом світла в цьому Святому місці. Світильник нагадував усім, що єврейський народ мав стати світильником для інших народів просвічуючись від Світла світу Христа, що мав прийти у світ. Там також були 12 хлібів предложення чи присутності, по числу колін Ізраїля, на знак постійної присутності Бога, Який насичує вірних і знаменує Хліб Життя Ісуса Христа. Здається, що тут є повнота всіх дарів та нема там кивота та постарівшого жезла Аарона, втрачені скрижалі закону. Та ось на щастя у святая святих вводиться, Та яка доповнить ті елементи, яких не вистачає в спасительному Божому промислі для світу. Вводиться Та, що стане Матір’ю по плоті Того, Хто принесе Себе в жертву за гріхи цілого світу. Ніхто із віруючих в Старому Завіті крім первосвященика раз у році не насмілювався увійти у Святая Святих, через щільну Завісу, яка розділяла Бога і людей. Тільки смерть Ісуса Христа на хресті дозволила людству бачити те святе місце у храмі. Ось яких глибин богослів’я пізнаємо ми з вами в цей величний та святий день.

Свята церква запрошує нас віруючих бути не просто глядачами цього духовного торжества, але взяти активну участь в богослужіннях. Ми повинні бути уважними до цього заклику Церкви і остерігатись, щоб не бути в положенні юдейського натовпу, який очікував в притворі Єрусалимського храму Месію і зовсім не замічаючи Тої, що в цей час перебувала за другою завісою храму в подвизі та молитві готовилась стати чеснішою від херувимів і незрівнянно славнішою від серафим.

Глибокою таємницею приховане земне життя Пресвятої Діви Марії від малих років до вознесіння на небо. Покрите тайною і життя в Єрусалимському храмі. «Якщо би хтось мене запитав, говорить блаженний Єронім, - як проводила свою юність Пресвята Діва, - я відповів би : це відомо тільки Самому Богу та Архангелу Гавриїлу, невідступному охоронцю Її.

Отже постараймося і ми уподібнитися Пресвятій Діві Марії в Її радісному та ревному навчанні доброчинності. Поспішімо подвизатись подвигом віри, молитви та добрих справ, до яких нас кличе Господь, в чому нам напевно допоможе Пресвята Богородиця, Яка входить сьогодні в Єрусалимський храм навчатись Божої Премудрості. Амінь.

Автор: протоієрей Тарас Огар, 





 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині