Прийдіте, пиймо нове пиття, що не з каменя неплідного чудесно випливає, але з нетління джерела, яке виточив із гробу Христос; в Ньому ми утверджуємось. 

в) Канон

До канону входять церковні пісні, які вшановують якусь євангельську подію, чи подвиг якогось святого. Тут вже немає псалмів, а лише тропарці, які складаються з біблійних пісень. Канон також містить єктенії, молитви та пісні. Ці біблійні пісні були створені такими визначними божими угодниками, як Мойсей, Анна, Ісая, Авакум, Йона, Даниїл, троє юнаків, Захарія та Діва Марія. Вони мають дуже глибокий духовний зміст, тому вже з самих початків християнства входять у літургійні молитви[1]. Ось приклад цих пісень: дев’ята пісня (Богородиці) «Величає душа моя Господа і дух мій радіє у Бозі і Спасі моїм» (Лк 1:46-47). З часом до тих пісень почали додавати короткі приспіви «Заспіваймо Господеві, славно бо прославився». А ще згодом їх замінювали тропарями[2].

г) Хвалитні псалми ті гімни

Ця частина відправи в давнину була власною відправою[3]. Тому, як і у кожній відправі, тут слідує: трипсалміє, славослов’я, тропарі, єктенії та відпуст. Як свідчить Касіян, ця відправа починалася в кінці чувань перед першими півнями[4]. Тут християни дякують Богу і прославляють Його за те, що дав новий день, за те, що світлом просвіщає всіх (бо світло світить для всіх: як для бідних, так і для багатих, як на праведних, так і на грішних). В хвалитних псалмах співається «Усе, що живе, нехай хвалить Господа...  хваліте Його всі ангели Його»[5]. Тому християни разом з ангелами, чи немов ті ангели, співають і служать Господові.

д) Славослов’я

Славослов’я є двох видів: мале і велике. За величиною велике славослов’я є меншим, проте воно виконується величніше. Це славослов’я своєю урочистістю і багатим змістом представляє багато думок і побожних почуттів загально взятої ранішньої служби, висловлюючи це текстами Святого Письма. Ось приклад: «Агнче Божий, Сину Отця, що береш гріхи світу» (Івана 1:29).

2.1.3. Тематичний синтез

Як говорив Іван Золотоустий у своїх гоміліях, завданням і змістом ранішньої відправи «є впровадження в день прийдешній, щоб життя у праці провести з чистим сумлінням і з добрими ділами, аби лише спокійно перейти оте бурхливе море.»[6] Людина, прославивши зранку Бога, Того, який веде її протягом життя – працює вдень з радістю в душі, бо все, що вона робить, є на славу Божу: «Благословен хто йде в ім’я Господнє».



[1] Пояснення Богослужень с. 187.

[2] Пояснення Богослужень с. 187.

[3] Пояснення Богослужень с. 193.

[4] Пояснення Богослужень с. 193.

[5] Молитвослов с. 137.

[6] Пояснення Богослужень с. 202.

 

Сторінка 4 із 4 1 2 3 4

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині


Календар

«     Березень 2024     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 162
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus