"Людська є річ грішити, християнська - з гріхів повстати, а диявольська - в гріхах перебувати", - Св. Августин

            Згодом в 1705 р. новим парохом церкви став Василь Зубрицький – пресвітер дрогобицької церкви Св. Юра. Таким чином, церква і надалі залишалась під титулом Св. Йосафата, однак була реінкорпорована до церкви Св. Юра, тобто стала її філіальною, залежною від неї. Права церкви були урізані, зокрема, здійснення сакраментів (Св. Таїн) і відспівування усопших належало матірній церкві.
         Остаточне відокремлення церкви, очолене передміщанами Федушками, спричинило зміну її титулу на Преображення (Спаса), під яким її згодом знали в Дрогобичі. Так, у шематизмі Перемишльської єпархії на 1833 р. ця церква фігурує під титулом Преображення Господнього, а не Св. Йосафата. Можливо, як певний відгомін про колишню назву церкви на Задвірному передмісті у 1829 р. на площі оо. василіян в Дрогобичі було збудовано каплицю під титулом Св. Йосафата.
         Утім, ситуацію зі зміною титулу Св. Йосафата поки що не вдається прояснити докладніше. Можна виділити кілька об’єктивних причин, через які культ святого мученика за унію не прижився у дрогобицькій церкві на Задвірному передмісті. Б.Балик відзначив як негативний чинник у розвитку культу святого те, що він впроваджувався в церкві, яка попередньо вже мала назву. Відтак громадськість і священик звикли до колишньої титулатури і храмового свята. Притім автор зауважив брак популярності святого серед українського населення міста.

            Невиправданим було і вшанування культу з будній день, небажання перенесення на неділю, внаслідок чого громадськість брала слабку участь у богослужінні. Характерно, що дослідник не розглядає даний випадок як опір унійним процесам. На нашу думку, випадок із невдачею запровадження культу слід розглядати і як певну опозицію світської громадськості міста насаджуваним унійним традиціям. Вочевидь, що новостворені культи унійної церкви були малозрозумілими, чужими для вірних, які надавали перевагу давнішим національно-релігійним звичаям і зберігали непорушність східної обрядовості. 

Сторінка 2 із 2 1 2

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині


Календар

«     Грудень 2022     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 51
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus