"В ревності не будьте ліниві, духом горіть, Господеві служіть; веселі в надії, в горі терпеливі, в молитві витривалі". (Рм. 12. 11-12) 

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Вересень 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 39
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

1. Усім нам сьогодні щасливий час викликнуть словами блаженного Давида:«Хто висловить могутність Господа, сповістить усі хвали Його?» (Пс. 105, 2). Ось настало у нас жадане і спасенне свято, день воскресіння Господа нашого Ісуса Христа, запорука миру, початок примирення, припинення ворожих дій, руйнування смерті, поразка диявола. Сьогодні люди поєдналися з ангелами, й одягнуті в плоть разом з безтілесними силами тепер підносять пісні. Сьогодні скинута влада диявола, сьогодні зруйновані пута смерті, знищена перемога пекла. Сьогодні принагідно сказати також наступні пророчі слова:«Смерте! Де твоє жало? Пекло! Де твоя перемога?» (1 Кор. 15, 55; Ос. 13, 14). Сьогодні наш Владика Христос «мідні двері розтрощив і запори залізні зламав» (Іс. 45, 1), і вразив саме обличчя смерті. Що я кажу — обличчя? Саме ім’я її Він змінив, бо вона вже не називається смертю, а упокоєнням і сном. До пришестя Христового і хресного домобудівництва (нашого спасіння) сама назва смерті було страшною. Так перший чоловік великою карою почув наступний вирок:«У той день, коли ти з’їси від нього, смертю помреш» (Бут. 2,17). І блаженний Іов назвав її тим же ім’ям, сказавши:«Смерть для людини —спокій» (Іов. 3, 23). І пророк Давид сказав:«Смерть же грішників люта» (Пс. 33, 22). І не тільки смертю називалося розлучення душі з тілом, але й пеклом. Послухай, що говорить праотець Яків:«Зведете ви сивину мою з печаллю в могилу» (Бут. 42, 38). Так само каже пророк:«Пекло розкрило пащу свою» (Іс. 5,14). Так само й інший пророк говорить:«Ти визволив душу мою від пекла найглибшого» (Пс. 85,13). І в багатьох місцях Старого Завіту побачиш, що переселення звідси називається смертю і пеклом.

Коли ж Христос Бог наш був принесений у Жертву і звершилося воскресіння, тоді людинолюбний Владика скасував ці назви і ввів у наше життя новий дивний устрій: переселення звідси вже називається замість смерті упокоениям і сном. Звідки це видно? Послухай Самого Христа, Який говорив:«Лазар, друг наш, заснув; але Я йду розбудити його» (Ін. 11, 11). Як для нас легко розбудити і підняти сплячого, так для нашого Владики легко воскресити. І через те, що сказані Ним слова були надзвичайні і дивні, тому і Його учні не зрозуміли сказаного, доки Він, зглянувшись на їхню немічність, не виразив це більш зрозуміло. І вчитель світу, блаженний Павло, у посланні до солунян говорить:«Не хочу ж, браття, залишати вас у незнанні про померлих, щоб ви не сумували, як інші, що не мають надії» (1 Сол. 4,13). І в іншому місці:«Тому і ті, що вмерли у Христі, загинули» (1 Кор. 15, 18). І далі: «Ми, які живемо і залишимося до пришестя Господнього, не попередимо померлих» (1 Сол. 4, 15). І ще:«Бо коли ми віруємо, що Ісус помер і воскрес, то й померлих в Ісусі Бог приведе з Ним» (1 Сол. 4, 14).

2. Чи бачиш, що смерть скрізь називається упокоениям і сном, і що вона, яка колись мала обличчя страшне, тепер, після воскресіння, стала зневаженою? Чи бачиш світлий трофей воскресіння? Через нього подані нам незліченні блага, через нього розсіяна бісівська спокуса, через нього ми сміємося над смертю, через нього ми нехтуємо цим життям, через нього ми одушевляємося надією на майбутні блага, через нього ми, одягнені в плоть, можемо бути ніскільки не нижчими за безтілесні істоти, якщо захочемо. Сьогодні звершилася блискуча перемога, сьогодні Владика наш, піднісши трофей перемоги над смертю і скинувши владу диявола, через воскресіння відкрив нам шлях до спасіння. Тож будемо всі втішатися, радіти і веселитися. Хоч переміг і підняв трофей перемоги наш Владика, але і для нас загальна радість і веселість, бо все це Він учинив задля нашого спасіння. І чим переміг нас диявол, тим же подолав його Христос. Він узяв ту ж зброю і нею уразив диявола, а як — послухай.

Діва, древо і смерть були знаками нашої поразки. Дівою була Єва, оскільки вона, коли піддалася спокусі, ще не пізнала чоловіка. Деревом було дерево пізнання добра і зла, а смертю була кара Адама. Чи бачиш, як діва, древо і смерть

були знаками нашої поразки? Поглянь же, як потім вони стали знаряддями перемоги. Замість Єви — Марія, замість дерева пізнання добра і зла — дерево Хреста, замість смерті Адама — смерть Господа. Чи бачиш, — чим диявол переміг, тим же він і переможений? Деревом переміг Адама диявол, Хрестом уразив диявола Христос. Те дерево скинуло людину до пекла, а це дерево, дерево Хреста, витягло з пекла тих, котрі були туди скинуті. Те змусило ураженого заховатися, як полоненого і нагого, а це показало всім оголеного Переможця розіп’ятим високо на Хресті. Та смерть віддала на осуд усіх, що жили після Адама, а смерть Христа воістину воскресила всіх, котрі жили навіть раніше за Нього.«Хто висловить могутність Господа, сповістить усі хвали Його?» (Пс. 105, 2). Через смерть ми зробилися безсмертними, після падіння встали, після поразки стали переможцями.

3. Такою є дія Хреста. Вона є найбільшим доказом воскресіння. Нині радіють ангели і веселяться всі небесні сили, втішаються спасінням всього роду людського. Адже коли через одного грішника, що кається, буває радість на небі і на землі (Лк. 15, 7), то тим більше — через спасіння всього світу. Нині Христос підніс до попередньої гідності людську природу, звільнивши її від влади диявола. Коли я бачу, що початок мій так переміг смерть, то вже не боюся, уже не страшуся боротьби і не зважаю на свою немічність, а роздумую про невимовну силу Того, Хто готовий допомагати мені в боротьбі. Той, Хто переміг панування смерті і знищив усю Ті силу, чого тільки не зробить для подібного до Себе, образ якого зі Свого великого людинолюбства Він зволив прийняти на Себе, і в цьому образі вступити в боротьбу з дияволом? Сьогодні у всьому світі радість і духовне піднесення, сьогодні сонми ангелів і лики всіх вишніх сил радіють спасінню людей. 

Сторінка 1 із 3 1 2 3

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині