Слава Ісусу Христу! «Є два способи стати бідним: працювати в Неділю і красти чуже добро», «Там, де є гріх, там також є множинність, там - схизми, там - єресі, там - незгоди; але там, де є чеснота, там є і єдність, там є і злагода, завдяки якій усі віруючі мають одно тіло й одну душу», - (Ориген, Проповіді на Єзекиїла, 9, 1)

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Лютий 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 89
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Навіщо визнавати гріхи перед священиком

 

 

Чому Церква наполягає на тому, щоб говорити свої гріхи священикові? Чому не можна просто вдома або в храмі клякнути і попросити в Бога прощення за скоєне? Взагалі ніхто не забороняє в приватній молитві перепрошувати Бога за свої гріхи. В молитовниках можна знайти багато покаяльних молитов, зокрема: «Ослаби, прости, відпусти…», псалом 50, існує навіть цілий покаяльний канон Андрія Крицького, який, щоправда, служиться в часі Великого Посту. Можна молитися і власними словами. Але всі ці речі слід робити до або після Сповіді.

А тепер конкретніше щодо самої Тайни Сповіді. Якщо ми дійсно щиро каємося, це означає, що ми визнаємо власну гріховність і бажаємо робити те, що Бог заповів; якщо ж дотримуємося принципу: «Я каюся, але роблю те, що хочу, а не те, що встановив Бог», то це не є ніяке покаяння, а лише самообман. Святе Письмо з цього приводу пише: «Хто відхиляє вухо, щоб не слухати закону, того й молитва осоружна» (Прип. 28, 9). А в Божу установу входить й те, що Ісус уповноважив апостолів відпускати гріхи: «Тоді знову сказав їм Ісус: «Мир вам! Як Отець послав Мене, так Я посилаю вас». Сказавши це, Він дихнув і говорить до них: «Прийміть Духа Святого! Кому відпустите гріхи – відпустяться їх, кому затримаєте, - тому затримаються…» (Ів. 20, 21 – 23). Деякі противники Сповіді твердять, ніби це Євангельське місце говорить не про сповідь, а про прощення своїм особистим кривдникам. А інші, що мова йде про утримання дисципліни всередині Церкви. Але звернімо увагу на слова: «Прийміть Духа Святого!». Це означає, що для цього служіння був необхідний дар Святого Духа. Його апостоли отримали тільки після Воскресіння, а в той же час, про прощення особистим кривдникам говорилося ще до Воскресіння (Мт. 6, 14; 18, 22). Про церковну дисципліну також говорилося ще до Воскресіння (Мт. 18, 15 – 18). Тому, слова з Ів. 20. 21 – 23 мають на увазі саме відпущення гріхів, а не щось інше.

Іноді ще проти Сповіді закидають слова з Мк. 2, 6: «Хто може прощати гріхи, крім одного лише Бога». Але не звертають уваги, що належали ті слова книжникам, противникам Ісуса Христа, яким Він, до речі, за це дорікнув.

Отже, ми переконалися, що Бог дав апостолам право відпускати гріхи, а оскільки Він бажає, щоб отримали прощення не тільки ті, які жили у І столітті, то це означає, що цей дар існує в Церкві до сьогоднішнього дня. А для того, щоб кожен окремо взятий священик міг нам відпустити гріхи, він повинен про них знати, відповідно, ми повинні йому це сказати. Визнання гріхів цілком узгоджується зі Святим Письмом: «Багато з тих, що увірували, приходили і признавалися та об’являли свої вчинки» (Ді. 19, 18); «Хто затаює свої гріхи, той не матиме щастя-долі, а хто признавшись у них, їх покине, той зазнає ласки» (Прип. 28, 13). Тому не Церква наполягає, щоб ми визнавали свої гріхи на Сповіді, на цьому наполягає Бог. І насправді ми визнаємо гріхи не священику, а Богові.

«Якщо ж хтось не може фізично дістатись до священика, а знаходиться в небезпеці смерті, то може отримати прощення гріхів і без Сповіді, через досконалий жаль з постановою при першій же можливості висповідатися».

 

 Ігор БРИНДАК 





 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині