"Людська є річ грішити, християнська - з гріхів повстати, а диявольська - в гріхах перебувати", - Св. Августин

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Червень 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 7
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Список публікацій

29 травня 2020, 22:05 26  
Декада місійності. Десятий день: Наша місія - бути носіями Святого Духа
29 травня 2020, 22:02 24  
Декада місійності. Дев'ятий день: "Паси мої вівці"
29 травня 2020, 21:59 26  
Декада місійності. Восьмий день: Служіння ближньому в потребі
29 травня 2020, 21:57 25  
Декада місійності. Сьомий день: Спільнота молитви
29 травня 2020, 21:55 31  
Декада місійності. Шостий день: Особиста відповідальність
29 травня 2020, 21:52 24  
Декада місійності. П'ятий день: Де нам шукати правди?
29 травня 2020, 21:47 34  
Декада місійності. Четвертий день: Гілка, яка приносить плід
29 травня 2020, 21:43 25  
Декада місійності. Третій день. Неділя Святих Отців: З нами Бог - ми Божі!
29 травня 2020, 21:27 32  
Декада місійності. Другий день: Святий Дух - Утішитель
29 травня 2020, 21:21 27  
Декада місійності. Перший день: Божа любов, що дарує радість
29 травня 2020, 21:13 30  
Декада місійності. Вступ: Празник Вознесіння Господа Нашого Ісуса Христа
29 травня 2020, 21:08 53  
Декада місійності 2020
7 лютого 2020, 17:18 213    
Парафіяльний соборчик: «Еміграція, поселення і глобальна єдність УГКЦ» 2020

Парафіяльний соборчик на тему: «Еміграція, поселення і глобальна єдність Української Греко-Католицької Церкви»

Питання, які обговорюватимуться на парафіяльному соборчику при підготовці до VII сесії Собору СДЄ

1. Яка атмосфера панує у нашій парафії? Вона притягає людей чи, навпаки, віддалює? 

2. Чи наша парафія за останні роки зросла чи зменшилась? Як нашої парафії торкнулось явище міграції? Якою вона може бути за 10 років? 

3. У який спосіб люди, які виїхали закордон, підтримують зв'язок зі своєю Церквою? 

4. Які заходи будують і зміцнюють нашу парафію як єдиний церковний організм?

5. Чи наша парафіяльна спільнота докладає максимум зусиль, щоб зміцнити у парафії дух церковної єдності, а саме щоб парафіяни могли відчувати себе членами однієї духовної родини на парафіяльному, єпархіальному та загальноцерковному рівнях? 

6. Чи наші діти та молодь відчувають свою приналежність до нашої парафіяльної родини? Що ми для цього робимо?

7. Чи наша парафія дорожить тим, що вона належить до Вселенської (Католицької) Церкви? Як вона свідчить про єдність з Наступником Апостола Петра? 

8. Наскільки ми усвідомлюємо себе членами УГКЦ? Що для нас означає бути греко-католиками? Чи в достатній мірі ми є солідарними з греко-католиками на єпархіальному та загальноцерковному рівнях? 

9. Якою є співпраця між нашою парафією та іншими парафіями нашої Церкви? Чи відгукуємось ми на прохання інших парафіяльних громад, коли вони мають у цьому потребу (наприклад, будівництво храму, харитативна допомога)?

10. Наскільки актуальною для нас є Христова заповідь: «Щоб усі були одно» (пор. Йо.17,21)? Що ми робимо для того, аби втілити її в життя через розбудову церковної єдності? 

15 червня 2014, 11:58 3807    
Празник Пресвятої Євхаристії

"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54).

Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, — дає життя людям" (§5). 

15 червня 2014, 11:53 2514    
Неділя Всіх Святих

 

НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ

Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа.

"У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце грішних ангелів, і Христові Богові привів: одних через муки і кров, инших через постійність у чеснотливому житті".

Диякон Костянтин (VI ст. ) з Царгорода у своїй проповіді в першу неділю після Зіслання Святого Духа каже: "Грецька Церква визначним і дуже світлим празником поминає ці славні всесвітні безсмертні квіточки, що їх видала ціла земля, постійно навод­нювана ріками Святого Духа".

Тож погляньмо на історію цього празника, на спонуки почитати святих та наш обов'язок їх наслідувати.

 

7 травня 2014, 12:35 2673    
Травневі молебні — значення і традиції

Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію. 

7 травня 2014, 12:26 1539    
Що таке беатифікація і канонізація? Яка між ними різниця? Для чого вони потрібні?

Яка різниця між канонізацією та беатифікацією?
Канонізація є остаточним актом. Це такий папський акт, в якому втілюється в життя папська непомильність, при беатифікації про це не говориться, хоч канонізація і беатифікація стосується підтвердження того самого – святості особи. Церква постановляє, що хтось є святим, але ніколи не протилежний факт. Навіть якщо хтось є позбавлений поховання, то від Божественної Літургії в намірі особи ніколи не дозволено відмовлятись. Церква захищає тільки публічний порядок. Церква не постановляє про засудження. Беатифікація не є в принципі урочистим актом і є дозволом на публічний локальний культ, але не є дозволом на загальний культ. Включенням до загального культу Церкви є канонізація. Не є тільки допущенням, але включенням, немовби наказом. 

12 жовтня 2013, 10:58 1918    
ЛІТУРГІЙНЕ ЖИТТЯ НА ПАРОХІЇ

Літургійна молитва — джерело та ісповідування життя Церкви
Кожне літургійне богослужіння, - оскільки воно є ділом Христа-священика і його Тіла, яким є Церква, - є найвищою мірою священнодіянням, якого дієвій силі жодна чинність Церкви не може дорівняти ані тим самим способом, ані тим самим ступенем (Конституція про Святу Літургію, 7). Цим реченням отці ІІ Ватиканського собору підсумовують розділ Конституції про Святу Літургію, у якому говорять про дієву присутність Христа у різноманітті літургійного життя Церкви.
 

12 жовтня 2013, 10:44 4830    
Догматичне й практичне значення Літургії Передосвячених Дарів

Загально прийнято, що візантійська Літургія Передосвячених Дарів (гр. `Η Θεια Λειτουργια των Προηγιασμενων, ц.-с. Божественная Літургія Преждеосвященных) й латинська Меса Передосвячених Дарів (Missa Praesanctificatorum) – це літургійні чини, які здійснюють у певні, будні, дні Великого Посту та Великого Тижня, коли відсутнє освячення хліба й вина, а св. Причастя уділяють з Дарів, освячених раніше, під час Євхаристії1.
Відповідно до такого опису, можна було б зробити висновок, що Літургія Передосвячених Дарів є попросту розширеним, більш урочистим обрядом св. Причастя...
 

28 липня 2013, 14:21 1211    
Папа Франциск. Біографія

Народився в сім’ї італійського залізничника, був одним з п’яти дітей. Після отримання диплому в галузі хімії він вступив до семінарії в Вілья-Девото, недалеко від Буенос-Айреса. 11 березня 1958 року вступив в орден єзуїтів і продовжив свою освіту в студійних домах ордену. Новіціат проходив у Чилі, там він також вивчав гуманітарні науки. У Вищій колегії святого Йосифа в Сан-Мігель, недалеко від Буенос-Айреса, він здобув ліценціат з філософії, вивчав також літературу, психологію і богослов’я в колегії Непорочної в Санта-Фе і колегії Спасителя в Буенос-Айресі.  

Сторінка 1 із 8 1 2 3 4 5 6 7 8 Всього публікацій: 160 Показувати на сторінці

 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині