"В ревності не будьте ліниві, духом горіть, Господеві служіть; веселі в надії, в горі терпеливі, в молитві витривалі". (Рм. 12. 11-12) 

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Вересень 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 30
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Північна                         

1.3.1 Історія походження

Ця відправа є трьох видів: повсякденна, суботня і недільна. Її ще називають «Полуночниця» – тобто та, що опівночі. Її Студитсько-Олексіївський устав лучив разом із Великим Повечір’ям у Великий піст[1]. Як окрема молитва, з’являється вже у Милійськім типіконі з ім’ям «Полуношниця»[2]. Вона була спочатку великопосною молитвою, аж у Святогорському уставі згадується як щоденна молитва[3]. В Синайському часослові є 2-і Полуночниці: повсякденна і суботньо-недільна[4]. Полуночницю сучасного зразка, суботню, недільну і повсякденну подає Новгород-Софіївський часослов.

Протягом часу ця відправа, як бачимо вище, поступово змінювалась, з’єднувалась із Повечір’ям, об’єднувалась між собою різними літургійними елементами, але зараз ми маємо такі складові блоки: псалми, тропарі і властиві Часам молитви.

В цих трьох північних відправах є однакова структура, але у кожній є особливі тексти, що відповідають тому часу, тому ми розглянемо їхні особливі тексти окремо.

1.3.2 Особливі тексти

А. Північна повсякденна

а) Псалом 118

Ця відправа починається 118 псалмом, який ми знаємо, є найдовшим, тому його в Молитвослові (нашому) поділено по днях. Цей псалом є гімном на прославлення Божого Закону – в ньому є 176 стихів і у всіх них згадується закон, правда різними синонімами: заповідь, Слово Боже, установи, присуд, дорога, і т. п. Як говорив св. Августин. Під час читання цього псалма, він віднаходив там небагатьом відому глибину і чим більше його аналізував, тим більше він був змістовнішим[5]. Цей псалом допомагає молільникові впродовж його довгого читання розвивати свої думки і завдяки словам Псалма роздумувати духовно. Ці стихи самі наштовхують на роздумування: «я відповім тим, що кепкують собі із мене, бо звірився на твоє слово… обурення охопило мене супроти беззаконних, що покидають закон Твій…»[6].

б) Тропар «Ось жених приходить»

«Ось Жених приходить опівночі, і блажен раб, якого він знайде невсипущим; недостойний же той, що його застане лінивим. Гляди, отже, душе моя, снові не піддавайся, щоб не віддано тебе смерті, ані поза царством не зачинено, але схаменись і заклич: Свят, свят, свят єси, Боже! Богородиці ради помилуй нас»[7]. Цей тропар, написаний у такому натхненні, в якому жили перші християни – в есхатологічному дусі. Для молільника він є застановляючим, є своєрідним продовженням 118 псалма, який говорив про Закон Божий, тут же продовжується, що потрібно пам’ятати про закон, виконувати його, бути напоготові – «Бо Жених гряде опівночі» (він є написаний на основі євангельського тексту [Лк. 12:35-40 – «люди, що чекають свого пана»]). Його продовжує наступний тропар «Про день отой».

в) Молитва за померлих

Прикінцевим елементом Північної є моління за упокій душ; він є її найдавнішим додатком. До неї входять такі молитви, як: псалми, трисвяте, тропарі і молитва. У цих молитвах є ідея, яка сягає часів перших християн – молитися за померлих. Це можемо побачити на стінах катакомб Домітіллі (І-ІІ ст.), де намальовано символ звільнення душі від мук – пророк Даниїл у печері левів[8]. Христос сам говорив про грішного слугу, якого було вкинено до в’язниці, поки не віддасть боргу (Мт. 18:34) – це спонукає нас молитися за душі тих, які протягом життя не змогли сплатити Богові своїх боргів.



[1] М. Скабаланович. Толковый Типикон. Киъв 1910, с. 431.

[2] Толковый Типикон., с. 431.

[3] Толковый Типикон., с. 431.

[4] Толковый Типикон., с. 432.

[5] Пояснення Богослужень с. 135.

[6] Пс. 118.

[7] Молитвослов с. 90.

[8] Пояснення Богослужень с. 140.

 

Сторінка 1 із 3 1 2 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині