"В ревності не будьте ліниві, духом горіть, Господеві служіть; веселі в надії, в горі терпеливі, в молитві витривалі". (Рм. 12. 11-12) 

  Празник Пресвятої Євхаристії
"Хто їсть моє Тіло і п'є мою Кров, той має життя вічне, і я воскрешу його останнього дня". (Ів. 6, 54). Свята Літургія, як Безкровна Жертва, це осередок культу й духовного життя Католицької Церкви. А це тому, бо на Св. Літургії доконується Тайна понад усі Тайни — Пресв. Тайна Євхаристії. Ватиканський Собор II-ий в догматичній конституції про Церкву називає Євхаристійну Жертву "джерелом та звершенням цілого християнського життя" (§11). А в декреті про Пресвітерів сказано: "Бо в Св. Євхаристії зміщається усе духовне добро Церкви, тобто сам Христос, наша Пасха й життєдайний хліб, який через своє Тіло, — оживлене й оживляюче в Святому Дусі, —...
  Неділя Всіх Святих
НЕДІЛЯ ВСІХ СВЯТИХ Восьма неділя після празника Пасхи, а перша після Зіслання Святого Духа називається неділею Всіх святих. Вона завершує коло рухомих свят. Цього дня наша Східна Церква віддає особливу почесть усім тим, які є плодом дарів Святого Духа. "У цей день, в неділю після П'ятдесятниці, — читаємо в синак­сарі цієї неділі, — святкуємо празник Всіх святих скрізь — в Азії, Лівії, Європі, на півночі й півдні. Цей празник наші божественні Отці установили й наказали святкувати після Зіслання Святого Духа, наче показуючи нам взір, як прихід всесвятого Духа вплинув на апостолів. Він освятив і зробив премудрими тих, що з нашої природи, щоб їх поставити на місце...
  Травневі молебні — значення і традиції
Травень у Церкві є місяцем, присвяченим ушануванню Матері Божої. Традиційні «маївки» — молебні, правлені по храмах, при гротах, капличках і придорожніх статуях Богородиці, включають у себе як головний елемент Лоретанську літанію.
  Вірш "Посвячення церкви Спаса"
Низький уклін тобі церковце, Від славних діточок твоїх, Що люблять тебе щирим серцем Співа тобі «Многая літ». Під мирним небом синім-синім Ряснить пшениця золота І короваєм – новим хлібом Завжди вітатимуть тебе.
  Свята Тайна Священства
  Навіщо ходити в храм щонеділі?
  Витяг з історії парафії Спаса у Дрогобичі
Перехід Перемишльської єпархії до унії наприкінці XVII ст. проходив у декілька етапів. Важливим моментом було скликання перемишльським єпископом Інокентієм Винницьким з’їзду духівництва і світської громадськості до Самбора на 3 квітня 1691 р. Собор мав за мету підкреслити, що унія у Перемишльській єпархії запроваджується добровільно, легітимно, за участю громадськості. Аналіз підписів на рішенні собору показує, що на зібранні були присутні представники від церковної громади Дрогобича. Ось підписи дрогобичан, які засвідчували згоду на перехід міських церковних організацій до унії: Василь Нєчвєдзанський (згідно пом’яника церкви Св. Трійці – вікарій цієї церкви Василь...
  Освячення храму
У Дрогобичі освячено відновлений Свято-Преображенський храм, який був зруйнований у 1963 році. 19 серпня на свято Преображення Господнього відбулось освячення храму по вул. Стрийській у м. Дрогобичі, яке здійснив преосвященний владика Юліан (Вороновський), єпископ Самбірсько-Дрогобицький у співслужінні митр. прот. Тараса Гарасимчука (канцлера єпархії), прот. Івана Паньківа (декана Дрогобицького), прот. Любомира Митника (адміністратора парафії), прот. Богдана Волошина (сотрудника парафії) та близько 50-ти священнослужителів єпархії.
  Цвинтар на Задвірній
Всі дрогобичани добре знають вулицю, яка іменується славним ім’ям видатного політика, громадського діяча та визначного українського історика – Михайла Грушевського, нерідко люди цю вулицю, за старою звичкою називають її Радянською, але надзвичайно мало людей, які пам’ятають ту вулицю як Колійова Вижня (передмістя Задвірне). Колись вона носила саме таку назву. Кожного дня сотні місцевих жителів проходять чи проїжджають по ній, проте мало хто з них помічає цвинтар, що знаходиться на цій вулиці. Власне про нього хотілося би поговорити детальніше. Цей некрополь був цвинтарем при церкві Св. Спаса (Преображення).
  Фундаційна грамота


Поділитися з друзями


Календар

«     Вересень 2020     »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Оголошення


Статистика

Відвідувачів за сьогодні: 28
Якщо Ви зауважили орфографічну помилку, просто виділіть її та натисніть:
Система Orphus Система Orphus

Часи

2.2.1. Історія походження

Часи розвивалися, як і попередні відправи, в двох осередках – це чернечі обителі та соборні відправи. Спочатку Часи використовували тільки у Великому пості. В посні дні не було жертвоприношення, тому, щоб це надолужити, додавали Третій час до Утрені, Шостий і Дев’ятий Часи до Вечірньої (Етерія)[1]. У IV-ІХ ст. поступово додавалися літургійні матеріали. Поділяються вони за таким самим планом, як і сьогодні: Часи повсякденні, великі Часи і Обітниця.

2.2.2. Структура            

Чому ж був поділ на Часи? Для християн час має фундаментальне значення, бо світ був створений в часі, історія спасіння проходить в часі і вершиною цього спасіння в часі є воплочення Христа[2]. Так само і поділ дня на часи є для християн важливою пам’яттю про Бога. Існувало дві спонуки поділу на часи:

1.      Пам’ять про страждання Христа:

а) вранці Христа судили (Мт. 27:1);

б) між третьою і шостою годиною Його розп’яли (Мр. 15:25);

в) в дев’ятій годині Ісус помер на хресті;

            2.   Збір апостолів на молитву:

                        а) пильно і однодушно перебували на молитві (Ді. 1:14);

                        б) апостоли прийняли Святого Духа (Ді. 2:15);

                        в) о шостій годині апостол Петро молився (Ді. 10:9);

                        г) о дев’ятій годині Петро і Іван йшли в храм на молитву (Ді 3:1)[3].

2.2.3. Тематичний аналіз

А. Перший час

а) Псалми

Розпочинається Перший Час зразу після Утрені. Першим основним моментом є Псалми 5, 89, 100. Людина, яка не провадить свого життя за істинами Господніми, може легко впасти в гріх. Тому в 5 псалмі взиваємо до Господа зранку: «удосвіта ти голос мій почуєш, удосвіта буду молитися» (Пс. 5:3). Людина праведна має захист в Бога: «захисти їх…, що люблять твоє ім’я… бо Ти благословиш праведника» (Пс 5:11-12). Перед християнином завжди є спокуси, тому у такому випадку, каже святий Василій Великий, треба «пам’ятати про вислови Богонатхненних книг»[4]. Тут, у псалмах Першого Часу, є настанови: «хто обмовляє тайкома ближнього свого…, хто має горде око і пиху в серці, того я не стерплю» (Пс 101:5).

б) Тропарі

У Часах змінними частинами є тропарі і кондаки. Тропар — це поетичний образ постатей Божого Царства: Ісуса Христа Марії Божої Матері, святих. Ці частини завжди вносять щось нове перед молільником — правду віри, таїнство, подію. Наприклад, впродовж кожного тижня є інші тропарі: понеділок присвячений ангелам; вівторок — Івану Предтечі; середа і п’ятниця — чесному і животворящому Хресту; четвер — апостолам і Миколаю Чудотворцю; субота — всім святим. Всі ці тропарі заохочують до подальшого шляху нашого життя, основаного на Христі і святих. Під час посту повторюється Пс. 5:3 — «удосвіта вислухай голос мій, Царю мій і Боже мій» — де молільник наполегливо просить у Господа ласк.

в) Молитви

Першою такою молитвою є 40-разове «Господи помилуй» — поклик того, хто потребує негайної допомоги, наполегливо шукає і просить. Господь казав, що хто просить, тому дасться. Молитвою «Ти, що повсякчас і в кожну годину» проситься в Бога найпотрібніших ласк: «душі наші освяти, тіла очисти, розум очисти і протверези»[5]. У Великому пості маємо молитву святого Єфрема, яка дає ліки для хворої душі: «Господи… духа лінивства, недбайливості, властолюбства, пустомовства забери від мене»[6]. Заключна молитва Першого Часу зібрала провідні думки цієї відправи, які є дороговказом для християнина.



[1] Пояснення Богослужень с. 231.

[2] Т. Шманько. Твоє від твоїх // Київська Церква 2-3 (2001) с. 88.

[3] Пояснення Богослужень с. 240.

[4] Пояснення Богослужень с. 242.

[5] Молитвослов с. 155.

[6] Молитвослов с. 156.

 

Сторінка 1 із 3 1 2 3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тишковичі - місце паломництва на Мостищині